úterý 26. května 2015

Perníkové úterý

Jsem perníková od malička...miluji perník v jakékoliv podobě...litý, vykrajované figurky, Erbenovy modlitbičky, medovník a takové perníkové latté od Starbucks...takže jednou za čas udělám perník na plech, Vánoce a Velikonoce jsou u nás v duchu figurek a nemusí být ani zdobené bílkovou polevou (ostatně tu ani moc nemusím)
Receptů na vykrajované figurky jsem vyzkoušela bezpočet, ať to byl perník hned měkký nebo perníčky, na které jsme čekali několik týdnů, ale recept na litý perník mám jen jeden, který pekla už moje mamka, když jsem byla malá. Dneska jsem klasickou hladkou mouku vyměnila za žitnou, není tak nadýchaný, tolik nevyběhl, ale to nevadí.
Dneska shodou náhod přišel náš oblíbený "Venkov & styl", takže odpolední idylka s kafíčkem byla dokonalá...




a recept...

1000 ml hladké mouky
500 ml cukru
2 polévkové lžíce kakaa 
500 ml mléka
1 vejce
1 a 1/4 prášku do perníku
250 ml rostlinného oleje
_____________________________

smícháme všechno dohromady a pečeme cca 30minut při 180°C (jako obvykle vyzkoušíme špejlí, klasika..)

Žádné komentáře:

Okomentovat